Dersin Adı | Kamu Ekonomisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ECON 411 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, hükümetin(devletin) özel ekonomideki rolünü inceler. İdeal piyasa koşulları altında, rekabet Adam Smith’in “görünmeyen el” teorisi vasıtasıyla, hükümete küçük bir rol vererek, iktisadi verimliliği destekler. Ancak; bazı durumlarda piyasalar başarısız olur ve hükümet müdahalesi arzu edilebilir. Analiz edilecek piyasa başarısızlıkları; kamu malları, dışsallıklar, ters seçim ve ahlaki çöküntü konularını içerir. Bu piyasa başarısızlıklarına ek olarak, hükümet gelirin yeniden dağılımında bir role sahip olabilir. Bu piyasa başarısızlıkları bağlamında; refah, gelir vergisi indirimi, medicaid, sosyal güvenlik ve sağlık sigortası gibi çeşitli konuları içeren gerçek dünya politikalarını analiz edeceğiz. Daha sonra ders böylesi hükümet müdahalelerinin finansmanını inceliyor. Vergi sistemleri iktisadi verimliliği yükseltecek ve eşit bir gelir dağılımını destekleyecek şekilde dizayn edilmelidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, öğrencileri hükümetin ekonomiye müdahale araçları ve modelleriyle tanıştırmak için dizayn edilir. Orta Seviye Mikroekonomi ve Kamu Maliyesi öğrencilerin ilgili konuları kolaylıkla anlamalarına yardımcı olacaktır. Ders boyunca, tanımlarıyla başlayarak kamu mallarının, dışsallıkların, farklı tür kamu harcamalarının ve vergilerin ekonomi üzerindeki etkileri analiz edilecektir. Dahası, kamu harcamaları ve vergiler hakkındaki deneysel modeller analiz edilir ve öğrencilerin kendi deneysel modellerini oluşturmaları teşvik edilir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Deneysel araştımalar için metodolojiler | İlgili bölümleri okumak |
2 | Deneysel araştımalar için metodolojiler | İlgili bölümleri okumak |
3 | Kamu mallarının verimli üretimi | İlgili bölümleri okumak |
4 | Farklı kamusal harcama türleri | İlgili bölümleri okumak |
5 | Dışsallıklar | İlgili bölümleri okumak |
6 | Politik ekonomi | İlgili bölümleri okumak |
7 | Gelirin yeniden dağılımı | İlgili bölümleri okumak |
8 | Vergi yükü | İlgili bölümleri okumak |
9 | Vergi yükü ve gelir dağılımı | İlgili bölümleri okumak |
10 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
11 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
12 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
13 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Public Finance, Harvey Rosen |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Econometric Guide, Peter Kennedy |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 17 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | X | ||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. | X | ||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. | |||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. | X | ||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. | |||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. | X | ||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. | X | ||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. | |||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest